13 comments on “Felháborító!-merénylet a pergetők ellen!

    • Ez igen!Hol találtátokezt a hálót?A rohadékok,sajna mig Szolnokon laktam én is belefutottam egy ilyenbe.Szóltam az illetékeseknek, de csak az történt hogy kijöttek megnézni és nem történt semmi.A mostani lakóhelyem környezetében is folyik ilyen mértékű “halászat”,de nem történik semmi a felszámolására. Rabolják a halat a horgászokat elzavarják az etetett helyükről.Sajna már csak nappal lehet horgászni és nem fogni semmit mert éjszaka leple alatt lehálózzák az egész horgászhelyet.Az a bizonyos horgászvíz név szerint a Keleti-főcsatorna!

    • Sziasztok!
      Jelen modern felvilágosult világban ilyen maradi felfogású,egyik legsportszerűbb módszert korlátozó intézkedést hozni egyszerűen felháborító!!!Ezzel a korlátozással csak azokat büntetik akik tényleg eddig is betartották a szabályokat.Nem mondom hogy nem lehetne szigorítani de nem igy. Ilyen alapon pontytilalom idején tilos mindennemű fenekező és úszós módszer alkalmazása.(Kiváncsi lennék mit szólna ehhez a parton ülős horgásztársadalom.) Véleményem szerint ha mindenáron szigorítani szeretnének akkor tegyék ész szerűen, szakmai hozzáértéssel. Néhány ötlet ami nem tőlem származik . Pár intenzíven telepített mégis a pergetés sportszerűségét támogató egyesülettől kicsit összeszedve. Csuka tilalom idején pl: tilos támolygó,körforgó villantót ,és 3-as horgot tartalmazó wobblert és drótelőkét használni. Csuka és süllő,Balin egyidejű tilalmakor nem lehet pergetni ez egy hónap Március! Áprilistól pedig nem lehetne pl gumihalazni a süllötilalom végéig.
      Biztos vannak ennél ész szerűbb ötletek is de még ez is elfogadhatóbb mint egy teljes tilalom.
      Ettől sajnos nem fog semmivel több hal maradni a vizeinkben mert akik eddig is szartak a szabályokra azok ezek után is fognak sajnos.Ha több és szigorúbb ellenőrzés lenne akkor talán javulnának az állapotok és nem a szabályosan pergetőket néznék a maradiak gereblyézőnek.
      Ha igy marad azért érdekes lenne ha pl kishallal mártogatnék vagy éppen (legyeznék csuka,süllő) ez időben arra mit mondanának a halőrök?
      Át kellene gondolni melyik században élünk , leülni hozzáértő sporthorgászatot szerető és értő emberekkel egyeztetve meghozni a szigorításokat mind a pergető mind a parton ülő sportársak részére.
      Üdvölettel : Furtner István
      Szolnok

  1. Szia! Hogy mi az oka mindennek? Hogy a horgászok nagy részét nem is érdekli mi a helyzet!! Csak legyen tele szák stb…itt talán majd a gyerekeink tudnak rendet tenni..

  2. Teljesen felháborít a dolog, ennek ellenére megvettem a horgászengedélyt 23000 Forintért, bízva benne, hogy változni fog a szabályozás. A horgászüzletben ahol kiváltottam az engedélyt (Horgászcentrum, Szolnok), azt mondta a tulaj, hogy csak márciusra vonatkozik a pergető tilalom. Ezt bele is írta az engedélybe a vonatkozó passzus alá, kézzel… Aláiratni elfelejtettem vele, bár szerintem így sem mentesítene a felelősség alól, ha mégsem így érvényes a dolog és rajtakapna a halőr. Most tanácstalanul várok és olvasgatok a neten, hátha más is megerősít a márciusi pergetőtilalom hitében – vagy tud valami újat a témában.

    Ja, és szerintem főleg a halászok között kellene keresni a rapsicokat! Úgy tudom, hogy a Csordás nevű halásznak (orvhalászattal már megfogott) fia a szolnoki piaccsarnokban halboltot nyitott… A Kovács Géza pedig (aki szintén lebukott már néhányszor) virágboltot nyitott.

    Ja, és még egy. A vízirendőröknek éjjel is kellene razziázniuk (nem csak vasárnap délelőtt, hogy jó sok ellenőrzött horgász legyen amivel el tudnak számolni), ugyanis nem egyszer látni (hallani) gyanúsan halkan csorgó kivilágítatlan csónakot Nagykörű – Doba – Szajol környékén. Halat meg nem lehet fogni olyankor hetekig, mikor ezek a csónakok feltűnnek. Csak nem áramoznaK?

    • Tisztelt Kaposvári úr!
      Nem tudom hogy honnan vette ezeket az információkat,nem voltam büntetve orvhalászat miatt sohasem és nem vagyok rabsic!!!!!!!!!!!! Hogy jön ön ahhoz hogy a családom nevét lejárassa ijen aljas rágalmakkal! Halászként nem a vizek kizsákmányolása a cél hanem a gazdálkodás és a vizek megőrzése,mejben személy szerint nagy mértékben részt veszek! Ha ön nem ismer engem ,miért közöl róllam hamis információkat?

      Tisztelettel:ifj.Csordás Ferenc

  3. Azt el is felejtettem mondani, hogy az Avatag környéke télen Köves Attila “tulajdona” (ezt ordítva közölte velem, mikor a “helyén” mártogattam) Majd miután elmentem onnan, néhány társával bőszen elkezdte kigereblyézni a kecsegéket. A kanyarból távcsővel elég jól látszott…

    Persze mindez vádaskodásnak hangzik, de nem igazán éreztem “egészséges” dolognak velük szemben fellépni, mert szép nagydarab emberek. Rendesen be is voltam sz@rva mikor ez megtörtént. Rendőrhöz meg nem fordultam, mert képzelem mit tettek volna, ha rájönnek, hogy én fújtam be őket. A Szolnok környéki horgászhelyeket elfeledhetném egy időre…

  4. Ha már panaszkodok, akkor azt is leírom, hogy az Alcsiszigeti Holt-Tiszán a 4-es főút közúti hídja mellett “táborozó” halászoktól karácsony előtt olcsón lehetett venni harcsát, süllőt, pontyot…

  5. Sziasztok!
    Na úgy látszik rájöttek hogy nem a legésszerűbb ez az ötlet.
    Ma voltam bent egy helyi horgászboltban ahol azt mondták hogy tényleg így van az engedélyben,
    de átgondolták és csak Március Hónap alatt lesz teljes pergetési tilalom.
    Majd kiderül mi az igaz……
    Üdv . Frutta

  6. Sziasztok!
    Én is fogtam december elején a nagykörűi komp fegyverneki oldalán egy tükörhálót pergetés közben. Én szóltam a vízi rendőrségen dolgozó egyik ismerősömnek. Még aznap kijöttek és felszedték a hálót. Sajnos az idei rendkívül alacsony vízállás miatt igen sok hal rajtavesztett a hálók miatt. Ezeket kellene megszüntetni, nem a tisztességes horgászokat cseszegetni!

  7. MINDENKIT MEGKÉRNÉK, HOGY HA OLYAN TEVÉKENYSÉGET TAPASZTAL, AMI Ő SZERINTE KIFOGÁSOLHATÓ, ORVHORGÁSZAT-HALÁSZAT, SZÁRAZON LÉVŐ HALÁSZESZKÖZ BELEVESZETT HALLAL, VÍZ SZENNYEZÉS, MÉRETEN ALULI HAL TÖMEGES HORGÁSZATA, VÍZRÉSZ FAUNÁJÁNAK SÉRÜLÉSE, EGYÉB, LEHETŐLEG FÉNYKÉPET KÉSZÍTVE, JELEZZÉK NEKEM!!!

    Kérnék minden horgásztársam, hogy tetteinkkel ne hagyjunk támadási felületet magunkon a minket ellenőrzőknek!
    Minden másért meg küzdjünk! Fogjunk össze, mert egy ember nagy csodát nem tud véghezvinni. Egy fecske nem csinál nyarat, de még kis fecskét se.

    Köszönettel és tisztelettel.

    Holcsik Szabolcs
    +36/70-616 0627
    groen@freemail.hu
    Facebook

Szólj hozzá Te is!

